• Hackhathon GMH 2023

        • Hackathon je podujatie, na ktorom programátori, grafici, webdizajnéri, ale aj ľudia z iných, aj neinformatických odborov hľadajú technologické riešenia na základe vopred definovaných zadaní.
          Rozhodli sme sa priniesť takéto podujatie priamo na Gymnázium Martina Hattalu v Trstenej, aby sme podnietili medzipredmetovú spoluprácu, a ukázali študentom aj iné využitie informatiky ako len "nudné a nezáživné" programovanie.

          Cieľ aktivity:

          Pomocou priameho prepojenia informatiky, ďalších predmetov a metódy hackathonu vzbudiť u študentov záujem o dané predmety, podobné aktivity.

          Hackathon ako taký je dobrá metóda, ktorou vieme u študentov / účastníkov rozvíjať tímovú a projektovú prácu, logické, algoritmické myslenie, prezentačné schopnosti, ich vlastnú kreativitu.

          Projekt, metódy a prostriedky:

          Počas niekoľkých hodín neustálej práce by študenti / účastníci riešili vopred dané témy / problémy. Témy by boli zamerané tak, aby výsledné projekty hackathonu buď vedeli podporiť samotnú výučbu daného predmetu, alebo by mohli byť reálnymi riešeniami iných praktických problémov.

          Na úvod by sme mali pripravených zopár prednášok na rôzne témy týkajúce sa celkovej témy hackathonu tak, aby vedeli byť priamym prínosom pre ich ďalšiu prácu na vybraných projektoch.

          Tímy by s vybranou témou dostali aj tútora, ktorého by sa počas celého hackathonu mohli dotazovať, mohol by im byť oporou pri riešení problému a podobne. 

          O tom čo konkrétne je hackathon a jeho metóda je pekne vysvetlená naprílkad tu: https://www.user-participation.eu/sk/planovanie-participativneho-procesu/krok-5-participativne-metody/vyvoj-sluzieb-alebo-produktov/hackathon


          Študenti, ktorí sa rozhodnú zúčastniť tejto akcie, budú pracovať v tímoch na vopred definovaných zadaniach a na konci môžu získať malé ceny, ktoré nám venovali naši partneri.

          Všetky základné a dôležité informácie o akcii aj o tom ako sa prihlásiť nájdete na webstránke akcie: www.gmhhackathon.northflow.sk

          Časový návrh:

          8.00 - 9.00 - Úvod, základné pravidlá, predstavenie tém
          9.00 - 17.30 - Práca v tímoch, prednášky, workshop
          cca 18.00 - Vyhodnotenie a záver
           

          Možné témy:

          • Praktické využitie informatiky pri výučbe, alebo riešení modelu / pokusu / problému so základom v prírodných vedách (podpora medzipredmetových projektov, praktické využitie informatiky) : nápady ako automatizovaná analýza dát, práca so senzormi pri konkrétnych pokusoch a pod.
          • Praktické (smart) riešenia pre escape room (podpora logického, algoritmického myslenia prepojeného do praktických a reálnych riešení so základom v kryptografii, šifrách a pod)

          Sponzori a sprievodné aktivity:

          • Virtuálna realita - na vyskúšanie pre študentov - členovia z OZ VIAC prídu na pár hodín s ich virtuálnou realitou, aby si ju študenti mohli vyskúšať. Máme to potvrdené.
          • CODERAMA ako sponzor – podporia nás vecnými cenami – merch pre výherné tímy
          • Escape plan Trstená - voľný vstup do escape roomky pre výherný tím, prípadná pradnáška o escape-och na mieste a priestor aj pre ďalšiu spoluprácu